쇼스타코비치: 첼로 소나타 Op.40, 첼로와 피아노를 위한 모데라토
프로코피예프: 발라드 Op.15, 아다지오 '신데렐라와 왕자' Op.97bis 카발레프스키: 첼로 소나타 Op.71, 론도 '프로코피예프의 추억속에' Op.79 연주: 스티븐 이셜리스(첼로), 올리 무스토넨(피아노) 20세기 첼로 작품 중 대표적인 걸작 쇼스타코비치 첼로 소나타를 필두로 로스트로포비치가 초연한 카발레프스키의 첼로 소나타 1962년 작품과 프로코피예프 발레 음악 '신데렐라'의 아다지오 등 첼로와 피아노를 위한 소품들을 조합한 러시안 프로그램. 세계적인 첼리스트 스티븐 이셜리스의 파트너로 연주하는 핀란드 출신의 올리 무스토넨은 Hyperion 첫 등장이지만 피아니스트이자 지휘자, 작곡가로 활동하며 이셜리스와는 30년이상 호흡을 맞추고 있는 완벽한 파트너다. *2019년 2월 Official UK 차트 1위 *그라모폰 에디터스 초이스 *프레스토 레코딩 이주의 음반 *레코드 리뷰 이주의 음반 ‘Isserlis and Mustonen make a strong case for [the Kabalevsky Sonata] in a performance of grand gestures that proves a real roller coaster ride. Isserlis’s intensity and Mustonen’s pianistic weight suit the piece wonderfully well, and the tolling opening chords sound at once solemn and threatening as Isserlis traces the sorrowing first subject over them. The first climax has an almost shocking ferocity that seems to haunt the meandering scherzo-cum-waltz that eventually follows, and the finale is both hair-raising in its manic energy and thrilling as a display of technical prowess … Isserlis and Mustonen play [the Rondo in memory of Prokofiev] with the combination of lyricism and drama that characterises the rest of the disc. Very fine’ (Gramophone) ‘In the Shostakovich Cello Sonata, Isserlis provides the lyrical narrative. He’s the storyteller?whispering, coaxing, singing and soaring?with Mustonen providing the turbulent counterpoint … playing with great gentleness and delicacy one moment, before an eruption of glittering notes propelled with a febrile intensity that reminds me of Shostakovich himself at the piano. It’s a fascinating partnership and, I think, a hugely rewarding performance … such a tremendous account … an intimately truthful recording as well … it’s my Recording of the Week’ (BBC Record Review) ‘An immensely satisfying performance not just of this movement but of the entire [Shostakovich] sonata … [the Rondo in memory of Prokofiev] makes for a poignantly contemplative close to an exceptionally thoughtful selection of works’ (Presto Classical)
|